Američki poizvođač vozila Dženeral motors (GM) je danas objavio plan za ulaganje miliona dolara u domaću fabriku malih automobila. GM je saopštio da će uložiti 190 miliona dolara u fabriku sa 1.700 radnika u kojoj će se proizvoditi najmanji "kadilaci" – konkurencija "mercedesima" klase C i BMW-ima serije 3. Američki gigant nije izneo naziv novog modela, niti kada bi mogla početi njegova prodaja. Drugi proizvođač Krajsler, kojim sada upravlja italijanski Fijat, ulaže 600 miliona dolara u fabriku novih modela, najverovatnije naslednika SUV "dodž kaliber", "džip kompas" i "patriot". Predsednik upravnog odbora Krajslera Serđo Markione je rekao da se, uz izlazak "fijata 500" na američko tržište decembra, planira i proizvodnja drugih malih automobila, takođe za Sjedinjene Američke Države, sa potrošnjom manjom od 6 litara na 100 kilometara. Vodeći češki proizvođač automobila "Škoda auto" planira da u narednih deset godina udvostruči ponudu na oko 1,5 miliona vozila godišnje, a već u 2011. će izaći na tržište sa novim modelom, manjim od "fabije".
Američki poizvođač vozila Dženeral motors (GM) je danas objavio plan za ulaganje miliona dolara u domaću fabriku malih automobila.
GM je saopštio da će uložiti 190 miliona dolara u fabriku sa 1.700 radnika u kojoj će se proizvoditi najmanji "kadilaci" – konkurencija "mercedesima" klase C i BMW-ima serije 3. Američki gigant nije izneo naziv novog modela, niti kada bi mogla početi njegova prodaja.
Drugi proizvođač Krajsler, kojim sada upravlja italijanski Fijat, ulaže 600 miliona dolara u fabriku novih modela, najverovatnije naslednika SUV "dodž kaliber", "džip kompas" i "patriot".
Predsednik upravnog odbora Krajslera Serđo Markione je rekao da se, uz izlazak "fijata 500" na američko tržište decembra, planira i proizvodnja drugih malih automobila, takođe za Sjedinjene Američke Države, sa potrošnjom manjom od 6 litara na 100 kilometara.
"Škoda" priprema manji auto od "fabije"
Vodeći češki proizvođač automobila "Škoda auto" planira da u narednih deset godina udvostruči ponudu na oko 1,5 miliona vozila godišnje, a već u 2011. će izaći na tržište sa novim modelom, manjim od "fabije", rekao je na konferenciji za novinare predsednik upravnog odbora "Škode" Vinfrid Valand.
U predstojećih pet do deset godina više od polovine "škoda" bi trebalo da se proizvodi van Češke, uglavnom u zemljama u naglom razvoju - Kini, Indiji ili Rusiji.
S druge strane, firma ne razmatra širenje na američki kontinent, ali predviđa da će proširiti kapacitete fabrika u zemlji i da će zapošljavati nove radnike, prenela je agencija ČTK.
Pored vozila manjeg od "fabije", "Škoda" priprema i porodični model, koji bi po veličini bio između "fabije i "oktavije". Za deset godina bi, prema Valandu, na putevima u svetu bilo deset, umesto sadašnjih pet modela "škoda", a "oktavija" i dalje treba da bude glavni prodajni artikl.
"Škoda" je od januara do septembra povećala profit za 115 odsto, na šest milijardi kruna (240 miliona evra). Prodaja vozila te marke porasla je za 13 odsto, na 568.990 automobila. U poslednjem tromesečju ne očekuje se veća odstupanja od aktuelnog trenda.